КЗ 'Сосницький навчально-реабілітаційний центр' Чернігівської обласної ради

Методичне об




  

С Днем Конституции!

Свого часу К. Ушинський писав:

«…у вихованні все повинно ґрунтуватися на особистості вихователя,тому що виховна сила виливається тільки з живого джерела людської особистості».

 

Ніякі статути і програми,ніякий штучний організм закладу, як би хитро він не був придуманий не може замінити особистості у справі виховання? Ці слова залишаються актуальними і сьогодні.


        «Не навчайте дітей так, як навчали нас, бо вони народились в інший час» - говорить народна мудрість.


 Кредо наших педагогів:


"Не зупинятись на досягнутому, прагнути удосконалювати свою особистість і свою справу"

 

Проблемне питання методичного об’єднання вихователів:

«Вдосконалення виховної роботи з дітьми з порушеннями слуху та з тяжкими порушеннями мовлення  шляхом впровадження новітніх педагогічних технологій»

Однією з традиційних форм роботи, що сприяє безперервній освіті кадрів є методичне об’єднання вихователів . Важливо щоб під час роботи методичного об’єднання здійснювався інноваційний підхід до організації його роботи, тоді методичне об’єднання буде працювати, як лабораторія педагогічної майстерності, осередок перспективних ідей, провідний чинник розвитку інноваційної діяльності вихователів.

Весь навчально-виховний процес спрямований на те, щоб допомогти дітям здобути потрібні знання та вміння, навчити застосовувати їх у майбутньому житті.  Вихователі намагаються систематизувати пізнання світу дитини, вчать думати, стимулюють інтерес до оточуючого, відкриваючи дітям якомога більший потік інформації з життя, підтримують допитливість, розвивають спостережливість, творчі здібності, нахили.

Вихователі роблять все для того, щоб кожна дитина отримувала міцні та глибокі знання, розвивалась творчо, почувала себе в навчально-реабілітаційному центрі, як в рідній домівці.


Реалізують навчально-виховний процес 20 вихователів, з яких:


1 –має звання «вихователь- методист»,

8 - «вищу категорію»,

 8 –«першу категорію»,

3 – «спеціаліст».

 


Сморгунова Ірина Миколаївна

Старший вихователь

Педагогічний стаж: 25 років

 Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст вищої   категорії»,  «вихователь- методист» , ГрамотаОбл УОН, 2010р.

Проблемне питання: «Використання інноваційних технологій під час проведення годин спілкування» 


Васюк Тетяна Миколаївна

Голова методичного об’єднання

Педагогічний стаж:   30 років

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст вищої категорії»

Грамота Обл УОН, 1996р.

Вихователь:   5-6 кл.

Проблемне питання: «Активізація пізнавальної діяльності учнів  та творчий розвиток особистості» 

 

Гладка Тамара Петрівна

Педагогічний стаж:   22 роки

Категорія,звання,нагороди:«спеціаліст вищої  категорії»

Грамота ОблУОН, 2014р., Грамота Голосіївської рда 2008,2009р.Вихователь:  9кл.,педагог – організатор

Проблемне питання: «Роль сім'ї  у формуванні особистості учня в умовах навчального закладу»

 

Борисенко Тамара Яківна 

Педагогічний стаж:   40років 

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст вищої  категорії» 

 Грамота  Обл УОН,1995р.

Вихователь:    4 кл.

Проблемне питання:  «Розвиток творчого потенціалу колективу через впровадження педагогічних інновацій в системі початкової школи»

 

Єрмоленко Наталія Олександрівна

Педагогічний стаж:  24 роки

Категорія,звання, нагороди: «спеціаліст першої  категорії»

Вихователь:   2 «А» кл.

Проблемне питання: «Роль морального виховання у розвитку особистості школярів з вадами слуху»

 

Конотопець Наталія Миколаївна

Педагогічний стаж:  21 рік

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст першої категорії»

Вихователь:  2«А» кл.

Проблемне питання:  «Гра як важливий засіб виховання молодших школярів»

 

Жабко Валентина Дмитрівна

Педагогічний стаж:    40років

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст вищої категорії»

 Грамота  Обл УОН ,1990р., 1998р.

Вихователь:  Дошк.,0 кл.

Проблемне питання: «Трудове   виховання в розвитку особистості дошкільників»

 

Власенко Валентина Олексіївна

Педагогічний стаж:   36 років

Категорія,звання,нагороди:«спеціаліст вищої категорії»

Нагрудний знак «Відмінник освіти України»,1997р.

Вихователь: Дошк.,0 кл. 5-6 кл.

Проблемне питання: «Розвиток логічного мислення  за допомогою ігрових технологій навчання»

 

Гавенко Анатолій  Іванович

Педагогічний стаж:   27 років

Категорія,звання,нагороди:«спеціаліст вищої категорії»,

Грамота Упр. у справахмолоді та спорту, 2008р.

Вихователь:7-8 кл.

Проблемне питання: «Роль фізичної культури у виховному процесі в умовах навчального закладу»

 

Гненюк  Владислав  Віталійович

Педагогічний стаж:  8 років

Категорії,звання,нагороди: «спеціаліст»

Вихователь:  4 кл.

Проблемне питання:  «Формування етичної культури школярів в позаурочний час»

 

Жабко Антоніна Володимирівна

Педагогічний стаж: 16 років

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст першої  категорії»

Грамота переможцю Всеукраїнського конкурсу « Програма цікавих справ у ГПД», розробки виховних заходів в журналі «Розкажи онуку»

Вихователь:1 кл.

Проблемне питання:«Формування природничо – екологічної компетентності  школяра»

 

Сенченко Людмила Вікторівна

Педагогічний стаж:   18років

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст першої категорії».

Вихователь:Дошк.,0 кл.

Проблемне питання: «Трудове виховання - основа всебічного розвитку дошкільнят»

 

Осипенко Тетяна Миколаївна

Педагогічний стаж:   23 роки

Категорії,звання: «спеціаліст вищої категорії»

Вихователь:  2 «Б» , 3кл

Проблемне питання: «Формування життєвих компетентностей учнів та професійне самовизначення»

 

Комар Надія Миколаївна 

Педагогічний стаж:   26 років

Категорія,звання,нагороди:  «спеціаліст вищої категорії»

ГрамотаОбл УОН, 2010р.

Вихователь:  1 кл., 5-6кл.

Проблемне питання: «Роль та значення творчої гри при організації корекційно – розвивального виховання»

 

Деркач Олександр Володимирович 

Педагогічний стаж:   23 роки

Категорія,звання, нагороди: «спеціаліст першої категорії»

Вихователь:  9,12 кл.

Проблемне питання:  «Впровадження інноваційних технологій під час проведення виховних заходів»

 

Мостіпан Павло Григорович

Педагогічний стаж:   31 рік

Категорія,звання,нагороди:  «спеціаліст вищої категорії»

ГрамотаОбл УОН,2016р.

Вихователь:  9, 12 кл.

Проблемне питання:  «Виховання правової свідомості підлітків в умовах навчального закладу»

 

Маглич Олена Олексіївна 

Педагогічний стаж:  23 роки

Категорія,звання.нагороди:  «спеціаліст першої категорії»

Вихователь:  7-8 кл.

Проблемне питання:  «Естетичне виховання школярів в позакласній роботі»


Максименко Юлія Вікторівна

Педагогічний стаж:   14 років

Категорія,звання,нагороди: «спеціаліст першої категорії»

Вихователь:  3кл.

Проблемне питання:  «Розвиток

пізнавального інтересу шляхом  використання розвиваючих та дидактичних ігор»

 

Чех Степан Миколайович 

Педагогічний стаж:   15 років

Категорія,звання,нагороди:  «спеціаліст»

Вихователь:  7-8 кл.

Проблемне питання:  «Виховання здорового способу життя  у підлітків з порушенням слуху»

 

Беззуб  Наталія  Анатоліївна

Педагогічний стаж:   ----

Категорія,звання,нагороди:  «спеціаліст»

Вихователь:1кл., 2«Б», 3кл.

Проблемне питання: «Розвиток діалогічного мовлення школярів  з особливими потребами у процесі комунікативної діяльності»

 

Ці педагоги створюють для учнів безпечне, творче середовище, сприятливий психологічний мікроклімат, у якому діти зростають та вдосконалюються.

Таким чином,правильно організована робота МО дає можливість забезпечувати неперервність педагогічної освіти, здійснювати прогноз напрямів професійної підготовки педагогів, формує потребу і здатність особистості до самонавчання. Показником ефективності методичної роботи у закладі є задоволення, яке отримують педагоги від своєї праці, створення в педагогічному колективі творчої атмосфери, позитивного морально-психологічного клімату.

Як сонце і тепло необхідні для розквіту квітки, так любов, повага і беззастережне прийняття кожного є передумовою розквіту педагога – майстра, творчого педагога, здатного виховати особистість.

 

 

 

13 листопада 2016 року в навчально-реабілітаційному центрі  відбулося спортивне свято  «Малі Олімпійські ігри», яке підготували та провели вихователі Деркач О.В. та Комар Н.М. Діти ознайомилися з історією виникнення Олімпійських ігор, повторили різні види спорту. Інформаційно– пізнавальною для дітей  стала і вікторина. Ведучим свята був Бог Зевс, роль якого виконував учень 9 класу  Огієнко Роман. Він, також, був  головним суддею  спортивних  змагань . В « Малих Олімпійських іграх» перемогла дружба. Діти отримали багато позитивних емоцій, були веселі і задоволені.

 


 

19 листопада  2016 року  була проведена гра – вікторина «Дорожня грамота» для учнів початкової  ланки, яку підготувала та провела  Єрмоленко Н.О. В ході гри діти вивчили та повторили правила дорожнього руху для пішоходів, дорожні знаки, вирішували різні ситуативні завдання, закріпили назви транспорту. Також, приймали активну участь в грі  «Світлофор»  та вікторині «Увага ! Дорога !».

 

16 жовтня 2016 року вихователем Конотопець Н.М. з  учнями підготовчого-5 класів  була  проведена пізнавальна гра «Пори року». Під час заходу діти повторили ознаки кожної пори року, назви місяців, грали в лото, складали пазли ,  з великим задоволенням  виконували різноманітнізавдання.

 По закінченню виховного заходу  всі діти отримали у подарунок розмальовки «Пори року».

 

Згідно плану Клубу вихідного дня, 17 вересня 2016 року,  для учнів початкових класів вихователем Осипенко Т.М. був проведений  виховний захід – ляльковий театр «Казковою стежиною крокую». Діти пригадували  казки, називали їх за ілюстраціями, відгадували героїв улюблених казок. Наприкінці вони спробували себе у ролі «акторів» лялькового театру – інсценізували казку «Рукавичка».

                                 

 

Ляльковий театр

 

«Казковою стежиною крокую» 

 

 

 

 Мета:узагальнити знання дітей про казки, повторити головних героїв казок, за ілюстраціями називати казку; вчити відтворювати послідовність подій, уміти відтворювати  казку у інсценізації; розвивати усне мовлення, увагу, пам’ять, мислення; коригувати недоліки у вимові учнів; виховувати дружні стосунки між дітьми, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: ширма, ляльки до казки «Рукавичка», ілюстрації до казок, загадки, казка «Рукавичка», цукерки.

Хід заняття

 

І. Організаційний етап

Ви сідайте тихо, діти,
                                 Домовляйтеся не шуміти,
                                 На занятті не дрімати,
                                 А знання мерщій хапати. 


ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Ми зустрілись з вами, діти,

В казку двері відчинити,

Чарівну країну казку.

В ній ти знайдеш мами ласку,

Нових друзів, чари сну,

Вічну радість і весну.

 

- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.

 

ІІІ. Робота над матеріалом заняття.

1)    Вступне слово.

-         Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають . А

чи любите ви читати казки?

-         Які казки є вашими улюбленими?

2)    Завдання «З якої  казки ілюстрація?»

-       А чи знаєте ви, як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки, на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими, ілюстрації до них малюють художники – ілюстратори. Здогадайтеся,  до яких казок ці ілюстрації.

3)    Завдання «Відгадай героя казки»

Ой, набридло на віконці
   Все на сонечкусидіть.
   Я візьму і покочуся,
Щобпобачить весь світ.
          (Колобок)

 

Мурка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабу,
Баба за діда…
Сховаласячіпко велика...
(Ріпка)

Вигнавдід козу ізхати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-Дереза)

Я — бичок-третячок,
Соломяний у мене бочок.
Ізсоломидідзробив,
Бік смолою засмолив.
(Солом’янийбичок)

4)    Інсценізація казки «Рукавичка» 

( Спочатку в інсценізації приймають участь дівчатка-помічниці

 

 

, а вже потім граються ляльками-героями бажаючі учні)

 

 

 

 

VІІ. Підсумок заняття.

 

 

- Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки – це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

( Активні учасники заходу отримують цукерки )

 


 

Відкрите виховне заняття на тему: «Виготовлення листівки до Нового року». 

                                                                                                 

                                                              Підготувала і провела

                                                       Васюк Т.М.                                                                                                              

«Кожен, навіть найменший,  

подарунок насправді великий, 

якщо він зроблений з любов’ю». 

 

Тема: «Виготовлення листівки до Нового року».                         

Мета: Ознайомити учнів  з історією виникнення листівок та їх різними видами; навчати техніки виготовлення новорічної листівки; закріплювати  навички практичної  роботи з інструментами  та матеріалами  по виготовленню листівки; розвивати дрібну моторику рук, просторове уявлення, творчі здібності; коригувати вимову в учнів; виховувати акуратність,старанність,художній смак.

Наочність:   зразки вітальних  листівок, виставка листівок, презентація.

Обладнання: Картон, кольоровий папір, ножиці, клей ПВА,  шаблони, зразки виробів,  кольорові стрічки, пензлик, блискітки.

Заняття  розраховане на всіх, хто любить фантазувати і творити, не боїться експериментувати і пробувати свої сили в чомусь новому.

                                       Хід заняття:

I. Організаційна частина.

 1.Привітання.

Сьогодні до нас на заняття завітали гості. Привітаймося з ними (Учні вітаються).

Пропоную сісти рівно, слідкувати за своєю осанкою і слухати уважно вихователя. 

2.Психогімнастика « Сніжинки»

Доброго вечора, діти! Зараз надворі яка пора року? А взимку, що на землю падає? (сніжинки). Давайте уявимо себе сніжинками, що повільно кружляють у повітрі. Нам легко, радісно, весело. Хочеться літати. Вдихніть на повні груди, нас переповнює радість, тепер видихніть. Раптом подув вітерець, закружляв сніжинки і опустив їх на землю.  І зараз ми почнемо заняття.

3.Перевірка готовності учнів до заняття.

·              У тебе є слуховий апарат,Роман?

·              Як ти чуєш , Анжело?

·              Саша, запитай у Юлі , чи чує вона добре?

·              Яке зараз  буде заняття? (заняття з побутової години).

ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 Зима ( слайд на екрані )

- Яка зараз пора року?  ( діти відповідають -  зима)

- Яка зима? ( чарівна, білосніжна, морозна, красива, холодна, казкова, срібна, чудова).

- Як називаються зимові місяці? ( слайд на екрані  - грудень, січень, лютий).

-  А давайте пригадаємо , які ви знаєте зимові свята?

 ( слайд – назви зимових свят). 19 грудня - Святого Миколая, 1 січня – Новий рік, 7 січня – Різдво Христове, 14 січня – старий Новий рік, 19 січня – Водохреща.

Ми разом пригадали  зимові свята, і одне із них, мабуть найулюбленіше всіма, Новий рік. Новорічні свята зовсім близько!

Які слова пов'язані з Новим роком ?

( Технологія « Асоціативний кущ». ) ( Новий рік - сніжинки, ялинка, Снігуронька, Дід Мороз, іграшки, зима, сніг, подарунки ). Вихователь прикріплює на дошці сніжинку з написом – Новий рік . Після цього він просить учнів назвати  поняття й  прикріплює менші сніжинки навколо великої сніжинки з малюнками і написами на них.

На минулих заняттях  що  ви робили? ( діти відповідають- вирізували сніжинки, виготовляли  новорічні іграшки. ( слайд- фото виробів.)  

А який же Новий Рік  без листівки!  

 Сьогодні ми  будемо виготовляти   листівку  до Нового року, яка стане відмінним подарунком на Новий рік.  Давайте з вами домовимося , що ви будете працювати : старанно, охайно, уважно, творчо.

Вихователь показує  м'яку іграшку мавпочки, і запитує в дітей , а хто знає чому в мене в руках мавпочка? Давайте пригадаємо зараз символ року хто? – коза , а 2016 рік буде , кого? Мавпочки.
Головними героїнями наших листівок стануть мавпочки - , які  займуть своє почесне місце на стороні листівки.

ІІІ.  . Оголошення  теми,   надання необхідної інформації вихователем.

На які свята дарують листівки? (Технологія «Мікрофон»)

( 1 вересня , День вчителя, Новий рік, Різдво, 8 Березня, День народження).

Та чи задумувалися ви, що листівка  має свої звичаї українського народу ?

Листівки-своєрідні картини.

Листівка - обов'язкова для кожного подарунка, що відображає ваші думки і бажання.

Чи знаєте ви, звідки до нас прийшла мода на новорічні листівки?

Звичай обмінюватися листівками до Нового року виник в Англії. Першим відправив новорічне поздоровлення поштою англієць Генрі Коул у 1843р. (слайд )

 

 

 3.Ознайомлення з видами листівок. Виставка листівок.

Багато років назад  листівки були одинарними і мали прямокутну форму. Зараз у магазинах  величезна кількість різноманітних листівок на будь-який смак і до будь-якого свята. Листівки розрізняють  за  розмірaми,  фoрмaми, a тaкож за мaтеріaлoм. Листівка зараз може бути і круглою, і цифрою, і розкладною, і одинарною, і музичною, подвійною,і кумедною . Оформлення листівок теж різноманітне. Є листівки з матовою поверхнею, є блискучі, з блискітками і без них. З'явилися і відео листівки  І все одно , якими б гарними не були такі листівки, ті, що зроблені власноруч, принесуть вашим близьким більше радості і тепла.

Отже, зараз ви будете , що робити? Скажи,мені, Юлія. – виготовляти листівку. 

-      Але перш,  ніж почати роботу ,пригадайте декілька правил безпечної роботи з ножицями і клеєм.  (слайд-правила з техніки безпеки). 

-      Правила роботи з ножицями і клеєм.

Гра « Доповни речення».
Ножиці під час роботи класти , (праворуч)

 Кільцями до себе, чи від … (себе) .
Стежити, щоб ножиці не падали на
…(підлогу),  

так як при падінні вони можуть…( поранити )тебе і твого товариша.

-      Не залишай ножиці…( відкритими).
При роботі з клеєм користуватися
(серветкою).
Дотримуйся
…(порядку )на  робочому місці.

-      Молодці , діти , повторили правила. 

-      Інструктаж вихователя. 

-      А що нам потрібно для роботи? ( вихователь демонструє зразок)  

-      - Діти показують і називають необхідні матеріали, речі. ( слайд) 

-       Перш ніж братися за створення новорічної листівки, я пропоную зробити подвійну листівку. 

-       Підготуйте аркуш кольорового картону для основи листівки. Складіть його , залишаючи одну половинку сторони коротшою. 

-       На довшій стороні є отвори , протягніть через них стрічку. 

-       Зовнішню сторону листівки прикрасьте зірочками, символом року – мавпочкою, написами , візерунками. 

-       Зараз кожен з вас прикрасить свою листівку. 

-       Складаємо ялинку гармошкою і приклеюємо в середині листівки. 

-       Користуючись шаблонами , вирізуємо і приклеюємо деталі на листівку. 

-       Починайте виконувати роботу , старанно уважно , творчо. 

-       В щось не виходить, скажіть мені  і я допоможу.  

-       Діти працюють. 

-       В ході роботи , допомагаю дітям використовуючи індивідуальний підхід.  

-       Під час роботи діти говорять, що вони роблять і показують, все що робили.  (Я зігнув картон , я протягнув кольорову стрічку, я зав’язав бантик, я згорнув зелений папір гармошкою , я приклеїв ялинку всередину листівки, я вирізав шаблони , і приклеїв їх, я вирізав вітання і приклеїв).

 

 Практична робота учнів.

Послідовність виконання роботи

Інструктаж з правил техніки безпеки.

 Виготовлення новорічної  листівки .

 Технологія виготовлення вітальної  листівки. Використання учнями     різних технік виготовлення листівок (аплікація, наліпки,згинання)

Слідкувати за роботою учнів. Усувати недоліки при роботі.

Демонстрація листівок.   Аналіз виконаної роботи.

VІ. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів.

Огляд виставки робіт і обговорення.

Подивіться, які прекрасні новорічні листівки ви сьогодні виготовили! Усі дуже постарались і акуратно вирізали деталі і приклеїли.  А тепер помилуйтеся на своє творіння і дайте відповідь на питання: ( гра «Так-Ні»)

Скажіть мені, який у вас настрій?
Чому навчилися на занятті? ( виготовляти новорічну листівку)

Про що дізналися вперше?

Які за розміром, формами та матеріалом є листівки?

 Кому ви подаруєте свою листівку?

Які слова побажання ви напишете?

Молодці! Дякую всім! Заняття закінчено. Ідіть відпочивайте.

 

 

 

 

Самоаналіз заняття
Ви подивилися заняття на тему: «Виготовлення листівки до Нового року».
Завдання:
1. Розширення кругозору через отримання теоретичних знань про виникнення листівки.
2. Знайомство з технікою виготовлення новорічної листівки.

3.Закріплювали практичні навички практичної роботи з інструментами та матеріалами.
3. Розвиток  уваги, сприйняття, просторового уявлення.
4. Підвищення самооцінки, впевненості у своїх здібностях, силах.
5. Створення позитивного ставлення до творчої діяльності, здатності отримувати від своєї творчості задоволення.
5. Виховання вольових якостей особистості: посидючості, зібраності, старанності, акуратності.

V. Підбиття підсумків (рефлексія).

Щоб вирішити мету заняття, була проведена попередня підготовка.

Матеріал заняття виявився цікавим для учнів.

На занятті я використовувала різні методи і прийоми.

Завдання було орієнтоване на  творчість та фантазію, на розвиток дрібної моторики пальців рук .

Мені вдалося вкластися за часом, тому розподіл часу був оптимальним. Темп заняття високий.

Мені було легко вести заняття, учні активно включалися в роботу.

Використання ІКТ дозволило більш широко представити наочний матеріал і емоційно налаштувати на творчу роботу.